logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۰۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل:

جامعه جهانی مهارکننده رژیم صهیونیستی شود

جامعه-جهانی-مهارکننده-رژیم-صهیونیستی-شود
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: دولتی که با عنوان رژیم صهیونیستی وجود دارد و اقداماتی که انجام می‌دهد علی‌الخصوص در یک سال اخیر بر خلاف موازین حقوق بشر بوده و هیچ یک از قوانین موجود را رعایت نکرده است بنابراین لازم است جامعه جهانی برای مهار رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

مالک ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در این امر هیچ تردیدی وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران مانند هر دولتی که دارای استقلال حاکمیتی است که نباید اجازه دخالت به دیگران در امور داخلی را بدهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در تمام حاکمیت‌ها و حقوق بین‌الملل عدم توسل به زور و احترام به تمامیت سرزمینی پذیرفته شده است افزود: هیچ دولتی اجازه دخالت در امور داخلی و تجاوز به خاک کشورها را ندارد (سفارت به معنای خاک کشور) و ایران در برابر اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و امکان تردید در این خصوص وجود ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل ابراز کرد: آن‌چه که در خصوص شهادت شهید هنیه وجود دارد و یا زخمی شدن سفیر ایران در لبنان به معنای مداخله محسوب می‌شود و باید پاسخ و اقدام مناسبی در این زمینه‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فارغ از فضای احساسات و بر مبنای عقلانی و ارزیابی تمامی ابعاد و آثار حاصل پاسخ مناسبی داده شود ادامه داد: آن‌چه مسلم هست در کنار این پاسخ که باید به موقع انجام شود باید دولت‌های جهان اسلام از طریق مذاکراتی اقدامی دسته‌جمعی علیه این رژیم انجام دهند.

ذوالقدر تشریح کرد: آن‌چه مسلم است اذهان ملت‌های جهان به ویژه ملت اسلامی این موضوع را که رژیم صهیونیستی باید نابود شود مورد پذیرش قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دولتی که با عنوان رژیم صهیونیستی وجود دارد و اقداماتی که انجام می‌دهد علی‌الخصوص در یک سال اخیر بر خلاف موازین حقوق بشر بوده و هیچ یک از قوانین موجود را رعایت نکرده است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه در چنین فضایی تمامی شهروندان و مردمان جهان اسلام آمادگی این اقدام را دارند گفت: در این زمینه مسئله دولت‌ها و ملت‌ها با یکدیگر متفاوت است و دولت‌ها ممکن است در برخورد با این رژیم غاصب ملاحضاتی را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل دولت‌های اسلامی و عربی باید دست به کار شوند و مذاکره شود و اقدام دسته‌جمعی علیه این رژیم انجام شود.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه وجود چنین اقدامی در استمرار و بلند مدت در منزوی و محدود کردن این رژیم کمک می‌کند عنوان کرد: ولی اگر بدون لحاظ آثار آن، ما این اقدام را انجام دهیم در واقع همان چیزی که رژیم کودک‌کش به دنبال آن است و قصد دارد ایران را وارد جنگی کند که شاید ورود در آن معلوم باشد ولی خروج از آن نامعلوم است.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسید اقدام سنجیده این است که همراهی کردن دولت‌های عربی و اسلامی پاسخ بهتری خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه یهودیان اگر چه به لحاظ کمی دارای جمعیتی اندک هستند بیان کرد: ولی به لحاظ ثروتی که دارند و نفوذی لاوی‌های صهیونیستی در دستگاه تصمیم‌گیری دارند موجب شده تاکنون از حمایت‌های آمریکا برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در عملیات‌های یک سال اخیر بدون حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا نمی‌توانست کاری پیش ببرد.

ذوالقدر با بیان اینکه آمریکا تا جایی این حمایت را ادامه می‌دهد که برای آنان منافع در پی دارد گفت: با توجه به هزینه‌هایی که آمریکا متحمل می‌شود در حوادث لبنان راضی به حمایت از این رژیم نیست.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی هر روز کفرشان از آمریکا زیاد می‌شود مطرح کرد: با چنین اوضاعی و با توجه به هزینه‌بر بودن و عدم وجود سود، آمریکا در بلند مدت حمایتی از این رژیم نخواهد داشت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر